Çocuklar İçin Felsefe (P4C) Atölyesi
Çocuklar İçin Felsefe (P4C) Atölyesi
P4C eğitmenleri Sema Güngör ve İpek Hamarat'ın katılımıyla 4. sınıf öğrencileriyle "Çocuklar İçin Felsefe (P4C)" temalı bir atölye çalışması gerçekleştirilmiştir.
Atölye kapsamında, Matthew Lipman tarafından geliştirilen P4C yaklaşımının temel ilkeleri tanıtılmış; çocukların eleştirel, yaratıcı, dikkatli ve işbirlikçi düşünme becerilerini geliştirmeyi hedefleyen bu yöntemin hem felsefi hem de pedagojik yönleri ele alınmıştır.
Uygulamalı kısımda, katılımcı öğrencilerle birlikte bir "sorgulama topluluğu" oluşturularak, P4C oturumu simüle edilmiştir. Bu bölümde öğrenciler seçilen bir metin üzerinden kendi sorularını üretmiş, ardından seçilen soru üzerine hep birlikte felsefi bir tartışma yürütmüşlerdir.
Psikoloji Bölüm Başkanı Prof. Dr. Mustafa Şahin'in de katıldığı atölye, öğrencilerin P4C yaklaşımını hem teorik hem de deneyimsel olarak tanımalarına olanak sağlamıştır. Katılımcılar, bu yöntemin özellikle çocukların düşünme becerilerini geliştirmedeki potansiyelini daha yakından keşfetme imkânı bulmuştur.
Katılımları ve paylaştıkları değerli bilgiler için Sayın Sema Güngör ve İpek Hamarat'a teşekkür ederiz.